28-11-2010

Veel goedkopere oplossing

Baziel kon de laatste tijd niet meer slapen omdat hij steeds maar dacht dat er zich een inbreker onder het bed verstopt had. Ten einde raad gaat Baziel naar een psychiater, die zegt: "Als ge gedurende twee jaar, drie keer per week op consultatie komt, kan ik je helemaal afhelpen van deze fobie". Toen Baziel hoorde dat het hem 50 euro per consultatie ging kosten zei hij: "'k Zal d'er eerst nog een keer over slapen". Een half jaar later komt de psychiater Baziel toevallig tegen en hij vraagt: "Hoe komt het dat je nooit meer op consultatie gekomen bent voor je fobie?" "Wel" antwoordt Baziel "'k Vonden 50 euro per visite toch een beetje vele. En de barman in me stafcafé 'et me genezen voor de prijs van een Duvel da'k hem getracteerd h'en" "En, Baziel, as ik vragen mag" zegt de psychiater "Hoe heeft die barman jou genezen?" "Simpel" antwoordt Baziel, "Ie zei da'k de poten van onder me bedde moesten zagen."