12-11-2010

Goed Bekend

Als Baziel en Hector samen door Heist lopen moet Baziel continu tegen iedereen goeiendag knikken. Hector zegt: "Ge kent gie wel vele mensen, hé Baziel". "Ik kenn'n iedereen" stoeft Baziel "je kan niemand noemen da'k niet persoonlijk kenn'n". "Dat geloof ik niet zulle" antwoordt Hector "De paus bevoorbeeld, ken je den deen?" "'k Kenn'n hem al heel me leven" insisteert Baziel. Het komt tot een weddingschap en Baziel en Hector trekken naar Rome. Op 't Sint Pietersplein staat 't stampend vol met volk. "De paus gaat ons nooit zien staan" zucht Hector. "Een minuutje" antwoordt Baziel "'k Kennen hier ook al de Zwitserse garden. Ze gaan me zekers doorlaten en ge zul me straks wel zien met de paus op 't balkon". En inderdaad tien minuten later verschijnt Baziel samen met de paus op 't balkon om te wuiven naar de menigte. Tegen dat Baziel terug op 't Sint Pietersplein komt, ziet hij de mannen van de 100 bezig met Hector te reannimeren. "Wat schilt er?" vraagt Baziel. "Wel" zegt Hector "'t ging al goed tot dat er hier een nonnetje aan me vroeg": "wien is die rare vent daar op 't balkon samen met Baziel?"