10-12-2010

Ik voel me goed, ik voel me goed!

Baziel staat met een ezeltje op 't strand en wordt op weg naar huis aangereden door een camion. Het komt tot een rechtzaak. De advocaat van de tegenpartij vraagt aan Baziel: "Heb je op de avond na de aanrijding wel of niet verklaard aan een zwaantje dat je je 'prima voelde en nergens pijn had'?" Baziel kijkt naar de rechter en zegt: "Ik was met m'n ezeltje op weg naar huis.." Waarop de advocaat hem vermaant: "Enkel 'ja' of 'neen' antwoorden! Want ik zal bewijzen dat je mijn cliënt probeert op te lichten met verzonnen klachten" Baziel begint echter opnieuw over z'n ezeltje en de advocaat wordt kwaad. Maar de rechter zegt: "Ik wil dat verhaal over dat ezeltje wel eens helemaal horen". "Wel" zegt Baziel: "Toen de camion geen voorrang van rechts gaf en ons overreed, lag ik met veel pijn in de gracht, en m'n ezeltje lag te kermen in de gracht aan den overkant. Toen kwamt er een zwaantje, trok z'n pistool en schoot m'n ezeltje door de kop. Vervolgens blaasde het zwaantje in z'n rokende pistool en vroeg dan aan mij: 'En hoe voel je gie joen Baziel?'"